اینستاگرام ویلا رز

منطقه تهراندشت کردان کجاست

تهراندشت کجاست

در این مطلب قصد داریم به سوالات بسیاری از کسانی که به دنبال خرید ویلا در منطقه تهراندشت هستند پاسخ دهیم. بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که بدانند منطقه تهراندشت کجاست و چقدر با تهران فاصله دارد. چرا به این منطقه تهراندشت کردان گفته می شود و سوالاتی از این قبیل. در این مطلب بصورت مفصل این موضوع را برای شما تشریح خواهیم نمود.

ابتدا لازم است که به طور خلاصه به شما بگوییم که تهراندشت، در محدوده ی شهر کرج قرار دارد. مسیر دسترسی به تهراندشت از مسیر اتوبان تهران کرج و پس از آن کرج قزوین مهیاست. تنها چند کیلومتر پس از کرج، مسیر دسترسی به تهراندشت واقع شده است.

خوب است بدانید که فاصله خیابان اصلی تهراندشت با میدان آزادی تهران، ۶۹ کیلومتر می باشد. یعنی در ساعات خلوتی رسیدن به تهراندشت، در حدود ۱ ساعت زمان خواهد برد و در ساعات شلوغی و ترافیک ۱.۵ ساعت!

چرا به این منطقه تهراندشت کرج گفته می شود؟ به این دلیل که منطقه کردان شناخته شده است و همه می دانند که کردان کجاست، برای تفهیم بهتر منطقه، به تهراندشت، تهراندشت کردان گفته می شود. منطقه تهراندشت به لحاظ جغرافیایی، روبروی منطقه کردان قرار دارد. یعنی اگر کردان بالای اتوبان کرج قزوین باشد، تهراندشت در منطقه جنوب اتوبان واقع شده است.

تهراندشت

چرا تهراندشت محبوب شده است؟

منطقه تهراندشت به لحاظ جغرافیایی و توپوگرافی شرایط بسیار ویژه ای دارد. این منطقه در پایین دست رشته کوه البرز واقع شده است. قرار گیری این منطقه در پایین کوه البرز، سبب شده است تا آب زیرزمینی بسیار زیادی در این منطقه وجود داشته باشد. از سوی دیگر، تهراندشت مانند یک دره است. نقاط پایین دره که شامل مناطقی نظیر سرخاب می شود، دارای شرایط بسیار ویژه ای هستند. این مناطق دسترسی بسیار خوبی به آب زیرزمینی دارند. یعنی با حفر تنها چند متر چاه، به منبع بی انتهای آب دست خواهیم یافت. این عدد در مناطق متفاوت، مختلف است اما در منطقه سرخاب که در پایین ترین نقطه تهراندشت به لحاظ عمق قرار دارد، کمتر از ۹ متر است.

این موضوع یعنی فراوانی آب، سبب شده است تا این منطقه از دیرباز، سرسبز و پر از باغ های میوه باشد. باغستان های تهراندشت و بویژه سرخاب و میوه های بی نظیر آن، از دیرباز مورد توجه خاص و عام بوده است. به این دلایل به سرخاب، لقب نگین ساوجبلاغ داده شده است.

خوب است بدانید که تهراندشت و همینطور کردان در منطقه ساوجبلاغ کرج واقع شده اند. ساوجبلاغ دارای روستاهای فراوانی است که نام برخی از روستاهای منطقه ساوجبلاغ مرکزی را در ادامه مشاهده می نمایید:

ابراهیم‌آباد
احمدآباد اعتمادالدوله
اران
ازنق
اسکول‌دره
اسماعیل‌آباد
اسمعیل‌آباد شورقلعه بالا
اسمعیل‌آباد شورقلعه پایین
اغچه حصار
اغشت
اغلان تپه
اقدسیه
امین‌آباد
ایقربلاغ
ب
باغ چاوشی
باغ ناصری
باغبان کلاچی
بانوصحرا
برغان
بریان چال
پ
پرگه
ت
تکیه اغشت
چ
چلنگدار
ح
حاجی‌آباد
حسن‌آباد
حسین‌آباد کوشکذر
خ
خور
خورانک
خوروین
خیرآباد

درخشانیه
دوزعنبر
دهکده طالقانی
ر
رامجین
رضاآباد صوفیان
رونده
ز
زعفرانیه
زکی‌آباد
س
سرحه
سرخاب
سعیدآباد
سفیداران
سفیدارک
سلطان‌آباد
سلطان‌آباد اران
سنج
سنقرآباد
سوهان
سیاه‌کران
سیبان دره
سیبان‌دره
سیب‌ستان
سیرود
سیف‌آباد بزرگ
سیف‌آباد خالصه
ش
شلمزار
شنده
شهرک افشاریه
شهرک الهیه
ط
طالیان
طاووسیه
ع
عباس‌آباد بزرگ
عباس‌آباد کوچک
عرب‌آباد
عرب‌آباد خسروی
علاقه‌بند

خوب است بدانید منطقه کردان نیز در شهرستان ساوجبلاغ و منطقه شمالی آن واقع شده است و این موضوع یکی از دلایلی است که تهراندشت را با نام کردان جنوبی یا تهراندشت کردان می شناسند.

شاید معروف ترین منطقه تهراندشت پس از کردان، سرخاب باشد. از دیگر مناطق مشهور در این منطقه می توان به سهیلیه، عباس آباد، طاووسیه و … اشاره نمود.

به لحاظ تاریخی، قدمت ساوجبلاغ و تهراندشت را هم قدمت تمدن بشریت می دانند. چرا که در این منطقه تپه هایی باستانی وجود دارد که حکایت از تاریخ دور و دراز این منطقه دارد. وجود آب فراوان و طبیعت سرسبز، دلیل اصلی حضور انسان از دیرباز در این منطقه بوده است.

رودخانه کردان

نکته دیگر آنکه رودخانه کردان از منطقه تهراندشت عبور می کند. هر چند در حال حاضر این رودخانه فصلی است اما اتصال میان دو منطقه بوسیله رودخانه تامین می شود.

از بحث تاریخ و طبیهت تهراندشت که بگذریم، اکر هدف شما خرید زمین، باغ و ویلا در این منطقه است، باید بدانید که منطقه درستی را مد نظر قرار داده اید. چرا که در این منطقه باغات فراوانی وجود دارد که در حال تبدیل شدن به شهرک های ویلایی هستند. شهرک هایی که ساکنین آن عمدتا تهرانی و کرجی هستند و برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته و فرار از شلوغی زندگی شهری و روزمرگی های آن، به طبیعت زیبا و سرسبز این منطقه پناه می آورند.

به لحاظ اقتصادی منطقه تهراندشت به شدت در حال رشد است. به نحوی که قیمت زمین ها در این منطقه نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است اما همچنان می توان تهراندشت و سرخاب را از دسترس پذیر مناطق برای خرید ویلا و زمین دانست. علاوه بر این، با توجه به روند صعودی قیمت ملک در این منطقه، می توانید با دید سرمایه گذاری نیز به املاک این منطقه نگاه کنید. چرا که این مناطق سود خوبی را عاید مالکان آن می نماید.

اگر قصد شما خرید ویلا و استفاده از آن است، برای خرید ویلا باید چند نکته مهم را بدانید. نکاتی که می تواند در تصمیم گیری شما نقش موثر بازی کند و شما از اشتباه در خرید بازدارد. این نکات عبارتند از:

  • سطح آب خوب در منطقه : آب برای یک منطقه ویلایی و شهرک های ویلایی حکم مرگ و زندگی را دارد. چرا که با وجود آب مناسب، شما می توانید فضای سبز خوبی را در اختیار داشته باشید و از سوی دیگر تفریحات آبی از جمله استخر، می توانند در این منطقه به خوبی مورد استفاد قرار گیرند. چرا که هیچ مشکلی از نظر تامین آب استخر در منطقه تهراندشت و بویژه سرخاب وجود ندارد.
  • خاک حاصلخیر : وقتی آب هست، آبادانی هست. خاک منطقه سرخاب به دلیل دسترسی مداوم به آب، بسیار مرغوب و حاصلخیر است. از این رو، می توان توقع داشت که برای ویلای شما، می توان یک فضای سبز زیبا و بی نظیر را ایجاد نمود. سرسبزی منطقه تهراندشت و بویژه سرخاب، درختان سر به فلک کشیده و باغات میوه پربار، حکایت از حاصلخیری خاک این منطقه دارند.
  • بهره گیری از آفتاب مناسب : اگر هدف شما از داشتن ویلا این است که بتوانید از تفریحات آبی یعنی استخر نیز استفاده کنید، باید منطقه ای را برای خرید ویلا انتخاب کنید که دسترسی خوبی به آفتاب دارد. در منطقه تهراندشت شما می توانید برای حداقل ۵ ماه از سال، از آفتاب طبیعی برای استخر روباز استفاده کنید. در مناطقی نظیر دماوند، به دلیل سردی هوا در بیشتر ماههای سال و کوهستانی بودن منطقه، استفاده از آفتاب و استخر روباز تنها برای دو یا سه ماه امکان پذیر خواهد بود.
  • دسترسی مناسب : اگر قرار است ویلا بخرید، باید جایی ویلا بخرید که بتوانید با یک یا نهایتا ۲ ساعت رانندگی به آن برسید. اگر قرار باشد ویلا شما در منطقه ای از شمال باشد، تنها برای تعطیلات می توانید به آن مراجعت نمایید. اگر قرار باشد همیشه در ترافیک جاده چالوس بمانید تا به ویلا برسید، قطعا رفتن به ویلا برای تعطیلات چندان منطقی نخواهد بود. بنابراین پیشنهاد ما این است که تهراندشت را به عنوان یکی از مناطق نزدیک و در دسترس تهران، به عنوان یک گزینه مناسب در ذهن داشته باشید.

نکاتی که در بالا ارائه شد، برای آشنایی شما با منطقه تهراندشت و سرخاب و تصمیم گیری بهتر برای خرید ویلا در این منطقه می باشد. اما در نهایت این شما هستید که برای خرید ویلا و منطقه آن تصمیم گیری خواهید نمود. اما چند نکته آخر در مورد انتخاب موقعیت ویلا را همواره در ذهن داشته باشید.

گروه مشاورین و مهندسین ویلا رز به طور اختصاصی در منطقه سرخاب و تهراندشت فعالیت می کند. اگر قصد خرید ویلا ، باغ ، زمین یا باغچه با هر متراژی در این منطقه را دارید، می توانید با مشاورین خود در ویلا رز تماس بگیرید. علاوه بر این به شما پیشنهاد می کنیم، برای یک بار هم که شده، به منطقه تهراندشت مراجعه نموده و با کیفیت زیبایی این منطقه که در نزدیکی شهر تهران قرار دارد، آشنا شوید.

ویلا رز مجموعه ای قوی از فایل های ویلا و زمین را در اختیار دارد. شما می تواند از ویلاهای مدرن با قیمت های متفاوت ساخته شده در منطقه سرخاب و تهراندشت بازدید نمایید.

تهراندشت ، سرخاب

گروه مشاورین و مهندسین ویلا رز

مرجع خرید و فروش ویلا، زمین، باغ و باغچه در تهراندشت، سرخاب و …

 

 

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه کنار شماییم، تماس بگیرید Back to Top