اینستاگرام ویلا رز

خرید ویلا اطراف تهران

خرید ویلا اطراف تهران

خرید ویلا اطراف تهران

همه کسانی که در شهر تهران زندگی می کنند، درگیر زندگی بسیار شلوغی هستند. زندگی شهری در شهر بزرگ و شلوغی نظیر تهران، باعث می شود که در بلند مدت خستگی بسیار زیادی بر همه ما چیره شود. شاید داشتن یک ویلا اطراف تهران راه گریزی باشد که برای آخر هفته ها بتوانیم کمی آسایش داشته باشیم و از این زندگی شلوغ شهری کمی به دامان طبیعت پناه ببریم. به همین سبب در این بخش قصد داریم برای شما موضوع خرید ویلا اطراف تهران را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز قصد خرید ویلا در مناطق اطراف شهر تهران را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید. به طور حتم به مطالعه این مطلب می توانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید ویلا اقدام نمایید.

شاید در بحث خرید ویلا در مناطق اطراف تهران ، مهم ترین موضوع انتخاب منطقه باشد. اگر شما به عنوان مثال قصد خرید ویلا در منطقه دماوند را داشته باشید باید بدانید که منطقه دماوند از نظر قیمت و آب و هوا در چه شرایطی قرار دارد.

نکاتی که در مورد منطقه خرید ویلا باید بدانید عبارتند از :

  • اقلیم و آب و هوای منطقه به چه صورت است : آیا منطقه سردسیر است و یا اینکه آب و هوای گرمی دارد. به طور معمول مناطق کوهستانی سردسر هستند و مناطقی که دشت هستند، از آب و هوای گرم تری برخودار هستند. بنابراین بر اساس اینکه به آب و هوای سرد و کوهستانی علاقه مند هستید و یا اینکه آب و هوای گرم با طبع شما سازگار تر است، نسبت به انتخاب منطقه مورد نظرتان اقدام نمایید. در ادامه این متن در لیستی مناطق ویلایی و ییلاقی اطراف تهران را از نظر آب و هوا مورد بررسی قرار خواهیم داد.
  • محدوده قیمت زمین و ویلا چقدر است : وقتی در محدوده اطراف تهران شروع به جستجو برای خرید ویلا می کنید خواهید دید که مناطق مختلف، قیمت های مختلفی دارند. این موضوع شما را سردرگم خواهد کرد و شما دچار مشکل می شوید که چرا یک منطقه قیمت بالاتری دارد و یک منطقه قیمت پایین تر. این موضوع دلایل خاص خود را دارد و در ادامه سعی می کنیم در این رابطه نیز توضیحاتی ارائه نماییم که به خروج شما از سردرگمی کمی کمک نماید.
  • وضعیت سندی زمین و ویلا در مناطق مختلف به چه صورت است : با توجه به این که شما برای خرید ویلا هزینه نسبتا زیادی را صرف می نمایید، مهم است که در مورد وضعیت سند ویلا در مناطق اطراف تهران اطلاعات جامعی داشته باشید. احتمالا شما هم شنیده اید که این ویلا سند تک برگ است و این ویلا دارای سند قولنامه ای است. منظور از این توضیحات چیست؟ و آیا سند باید به چه صورت باشد؟ در مناطق مختلف اطراف تهران وضعیت سند به شکل های مختلفی است اما به طور معمول، شما می شنوید که ویلا دارای سند قولنامه است. در باره این موضوع در ادامه صحبت خواهیم نمود.
  • وضعیت جهاد کشاوری در منطقه به چه صورت است : مناطق ییلاقی اطراف تهران که امروزه تبدیل به مناطق ویلایی شده اند، در گذشته نه چندان دور، همگی مناطق کشاورزی و باغات بوده اند. باغ های میوه یکی پس از دیگری واگذار شده اند به جای این باغات شهرک های ویلایی سبز شده اند. از این جهت این مناطق زیر نظر جهاد کشاورزی اداره می شود و باید بدانید که در هر منطقه، جهاد کشاورزی با موضوع ساخت و احداث ویلا به چه صورت برخورد می کند.
  • وضعیت آب در منطقه به چه صورت است : اگر قبلا ویلا داشته اید که می دانید و اگر هر نداشته اید، باید بدانید که آب در مناطق ویلایی از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. اینکه دسترسی به آب به چه صورت باشد، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت استفاده از ویلا خواهد داشت. در مورد این موضوع نیز در ادامه صحبت خواهیم نمود.
  • فاصله از تهران و دسترسی به چه صورت است : شاید این سوال باید اول از همه مطرح می شد که فاصله منطقه ویلایی چقدر است و دسترسی به آن به چه صورت خواهد بود. این موضوع نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است که بتوانید با صرف کمترین زمان ممکن به ویلای شخصی تان برسید. پاسخ این سوال را نیز ادامه بررسی خواهیم نمود.

شاید جالب باشد که بدانید این سوالات و نکات که ممکن است از قبل در ذهن شما نیز باشند، قیمت یک منطقه ویلایی را تعیین خواهند کرد. اگر تا اینجا سوالات مطرح شده، سوالات شما نیز هست، دعوت می کنیم در ادامه نیز با ویلا رز همراه باشید. اما ابتدا به ساکن نیاز است که با مناطق ویلایی اطراف تهران نیز آشنا شوید.

معرفی مناطق ویلایی اطراف تهران

مناطق ویلایی اطراف تهران خیلی زیاد نیستند و مناطق مشخصی به این منظور وجود دارد که احتمالا شما هم آنها را می شناسید. اما ما سعی می کنیم کمی دقیق تر این مناطق را به شما معرفی نماییم. اما قبل از آن قصد داریم که چرا خرید ویلا پیرامون شهر تهران و همینطور کرج می تواند مفید و حتی لازم باشد!

در این رابطه باید به مقدمه ای که در ابتدا اشاره نمودیم برگردیم. این که زندگی شهری در شهر بزرگ و شلوغی نظیر تهران پس از مدتی می تواند بسیار خسته کننده و فرسایشی باشد. از این رو داشتن فضایی نزدیک به شهر که بتوان در حداقل زمان ممکن به آن دسترسی داشت از اهیمت زیادی برخوردار است.

اما چرا اطراف تهران؟

همه ما و شما، ترافیک جاده های منتهی به شمال نظیر جاده چالوس و هراز و … را در ایام آخر هفته تجربه کرده ایم. ترافیکی که ساعتهای طولانی به درازا می انجامد و وقتی به مقصد می رسیم، بجای در رفتن خستگی از تن، خسته تر از گذشته ایم. کافی است که تعطیلات کمی از دو روز بیشتر باشد. آن وقت است که دیگر واقعا نمی توان ترافیک جاده ها را تحمل نمود.

خرید ویلا اطراف تهران

اما اگر شما ویلایی در اطراف تهران داشته باشد، دیگر نیازی نیست این مسیر طولانی را تا شمال یا هر مقصد دیگری طی کنید و می توانید با کمترین صرف زمان به ویلای شخصی تان برسید. البته ما منکر این موضوع نیستم که سفر هم لازم است و همیشه نمی توان در تعطیلات به ویلا رفت. اما داشتن ویلا به این معناست که شما می توانید آخر هفته های زیادی را در ویلای شخصی تان و دور از هیاهوی شهر به استراحت بپردازید.

علاوه بر این، در زمستان که نمی توان زیاد به سفرهای طولانی رفت، ویلای نزدیک می تواند گزینه بسیار خوبی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت باشد.

اما از این موضوع که بگذریم، قصد داریم به موضوع اصلی این بحث بپردازیم و مناطق ویلایی و ییلاقی اطراف تهران را معرفی نماییم. اگر بخواهیم خیلی کلی این موضوع را مطرح کنیم باید اینطور گفت که مناطق ویلایی، هم در شرق و شمال شرق، هم در غرب و هم در جنوب تهران وجود دارند. مناطق ویلایی زیادی را می توان در اطراف تهران یافت. اما باید بدانید که اینکه هر روستایی در اطراف تهران که در آن ویلا ساخته شده است را نمی توان منطقه ویلایی نامید! بله مناطق ویلایی برند و مارک مشخصی دارند و این را می توان از تعداد ویلاهای احداث شده و همینطور شهرک های ویلایی در این مناطق دریافت.

از این رو، مناطق ویلایی برند و مشخص پیرامون تهران را می توان به صورت زیر بیان نمود:

لواسان

منطقه لواسانات شامل شهر لواسان و فشم و … را می توان یکی از قدیمی ترین، معروف ترین و معتبرترین مناطق ویلایی پیرامون شهر تهران دانست. لواسان در شمال شرق تهران قرار داد و منطقه ای است کوهستانی و دارای آب و هوای نسبتا سرد. لواسان تابستان های بسیار زیبایی دارد و در زمستان همواره برف را تجربه می کند.

با توجه به قدمت منطقه لواسان، قیمت زمین و ویلا در این منطقه بسیار بالاست و از این رو خرید ویلا در این منطقه چندان آسان نیست. بنابراین حتی اگر به این منطقه علاقه مند هستید اما ویلاهای این منطقه از سطح بودجه شما خارج است، فکر خرید زمین و ویلا در لواسان را از ذهن تان خارج کنید.

خرید ویلا اطراف تهران
منطقه لواسان

کردان

یکی از معروف ترین و مشهور ترین و البته برندترین مناطق ویلایی اطراف شهر تهران و کرح را می توان منطقه کردان دانست. این منطقه در روستایی ییلاقی و کوهستانی به همین نام واقع شده است. به دلیل آب و هوای مطلوب و کوهستانی و بهره مندی از تابستان های خنک، ساخت و احداث ویلا از دیرباز در منطقه کردان در جریان بوده است. منطقه کردان در غرب شهر کرج واقع شده است و برای دسترسی به آن باید از اتوبان تهران قزوین از کرج عبور کرده و وارد این منطقه شوید. لازم است بدانید که منطقه کردان به دلیل برند بودن و وجود ویلاهای خاص از قیمت نسبتا بالایی برخودار است و زمین و ویلا در این منطقه بسیار گران است.

نکته مهم در مورد کردان این است که این منطقه دارای آب و هوای سرد کوهستانی است. از این رو اگر آب و هوای سرد را دوست ندارید و یا به دوست دارید در ویلای خود ماه های زیادی از سال را از استخر روباز استفاده نمایید، کردان را از ذهن تان خارج کنید چرا که کردان همیشه آب و هوای خنکی دارد! در نقطه مقابل اگر به آرامش کوهستان و آب و هوای سرد کوهستانی علاقه مند هستید، می توانید روی کردان حساب ویژه ای باز کنید.

خرید ویلا اطراف تهران
کردان

دماوند

منطقه دماوند یکی از مناطقی است که طی سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این منطقه دارای روستاهای فراوانی است که باغات پیرامون آنها، به لطف آب و هوای بسیار مطبوع تابستانی یکی پس از دیگری تبدیل به زمین ها و شهرک های ویلایی شده اند. از جمله معروف ترین مناطق ویلایی در دماوند می توان به گرم آبسرد، جابان، آینه ورزان، مشا و … اشاره نمود. لازم است بدانید که منطقه دماوند همانطور که از نام آن پیداست، منطقه ای است کوهستانی. البته اکثر روستاها و مناطق ویلایی در دشت های پایین کوه قرار گرفته اند اما به دلیل همجوای با کوهستان، آب و هوای این منطقه نسبتا سرد است. به همین دلیل تابستان های مطبوع و خنک و زمستان های پوشیده از برف دارد. اگر به کوهستان و آب و هوای سرد علاقه مند هستید، این منطقه می تواند ایده آل شما باشد. اما اگر به آب و هوای گرم علاقه مندید، دماوند گزینه مناسبی برای شما نیست. همچنین استفاده از استخر روباز در منطقه دماوند فقط در ماه های گرم سال یعنی تیر و مرداد و شهریور امکان پذیر است. مگر اینکه در ویلای خود از استخر سرپوشیده استفاده کنید.

در حال حاضر قیمت زمین و ویلا در منطقه دماوند نسبتا بالاست. شاید بتوان هنوز در این منطقه زمین و ویلا با قیمت های نسبتا مناسب یافت. اما باید بدانید که این منطقه رشد خود را به لحاظ قیمتی کرده است و افزایش قیمت ها متناسب با تورم است. شاید در سال های نه چندان دور شما می توانستید با هزینه اندک در این منطقه یک قطعه زمین برای خود خریداری نمایید اما در حال حاضر چنین امکانی فراهم نیست.

دماوند در شمال شرق تهران واقع شده است و دسترسی به آن از طریق جاده فیروزکوه فراهم است.

خرید ویلا اطراف تهران
منطقه دماوند

تهراندشت

منطقه تهراندشت به لحاظ جغرافیایی در غرب تهران و جنوب کردان واقع شده است. بسیاری از افراد هنور به طور دقیق با منطقه تهراندشت آشنا نیستند و نمی دانند منظور از تهراندشت کجاست. اگر بخواهیم به شما ذهنیت بهتری بدهیم باید بدانید که این منطقه در جنوب کردان واقع شده است. اگر منطقه کردان را شمال اتوبان تهران کرج بدانیم، منطقه تهراندشت در ضلع جنوبی اتوبان واقع شده است. به همین سبب و برای آشنایی بهتر مردم با منطقه، معمولا از نام هایی نظیر تهراندشت کردان و یا کردان جنوبی استفاده می شود.

منطقه تهراندشت همانطور که از نام آن پیداست، دشت است. این دشت وسیع دقیقا در پای کوهستان البرز واقع شده است. آب و هوای منطقه تهراندشت نسبتا گرم است و این برای کسانی که به دنبال ویلایی هستند که بتوانند در آن از تفریحات آب – تابستانی یعنی استخر استفاده کنند بسیار عالی است. شما در منطقه تهراندشت می توانید حداقل ۵ ماه از سال را از استخر روباز استفاده کنید و این به دلیل آفتاب خوب این منطقه است. در واقع برای کسانی که دوست دارند ویلای استخر دار داشته باشند و آن هم از نوع استخر روباز، تهراندشت یک بهشت است!

این منطقه به لحاظ آب از وضعیت بسیار خوبی برخودار است. باغات سرسبز تهراندشت از دیرباز معروف بوده اند و حالا این باغ ها جای خود را به شهرک های ویلایی داده اند. در منطقه تهراندشت دسترسی به منابع آب زیر زمینی بسیار ساده تر از تمامی مناطق ویلایی اطراف تهران است. لازم است بدانید که در پایین ترین نقطه تهراندشت یعنی سرخاب، آب در عمق ده متری زمین است که این موضوع در هیچ جای دیگری وجود ندارد!

منطقه تهراندشت در گذشته دارای قیمت بسیار مناسبی بود. اما با افزایش تقاضا برای خرید زمین در منطقه از سوی شهروندان تهرانی و ساخت ویلاها، امروزه قیمت ها افزایش داشته اند اما هنوز قیمت زمین و ویلا در تهراندشت نسبتا مناسب است (در مقایسه با سایر مناطق ییلایی و ویلایی اطراف تهران).

تهراندشت از وسعت نسبتا زیادی برخوردار است و مناطق ویلایی زیادی در این منطقه وجود دارد. از جمله این مناطق می توان به سرخاب، سهیلیه، زعفرانیه، نمکلان و … اشاره نمود. اما به خاطر داشته باشید اگر قصد داشتید در منطقه ییلاقی تهراندشت زمین و ویلا بخرید، منطقه سرخاب مناسب ترین و با کیفیت ترین منطقه در تهراندشت است.

خرید ویلا اطراف تهران
منطقه تهراندشت

اگر دوست دارید با منطقه تهراندشت بیشتر آشنا شوید می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

بهشت گمشده تهراندشت

منطقه تهراندشت کردان کجاست

شهریار

منطقه شهریار در جنوب غرب تهران واقع شده است. آب و هوای منطقه شهریار نیز بواسطه قرار گرفتن آن در یک دشت، گرم است. این منطقه نیز دارای باغات فراوانی بوده است که امروزه تبدیل به مناطق ویلایی شده اند. در کل مناطق جنوب غرب تهران نظیر شهریار، مناطق اطراف اسلامشهر نظیر احمدآباد مستوقی، مناطق اطراف رباط کریم و … اقلیم مشابهی دارند. پیرامون این شهرها روستاهای متعددی وجود دارند که زمین های کشاورزی و باغات در آنها تبدیل به ویلا می شوند. البته در این مناطق قیمت ها کمی پایین تر از مناطق دیگر است و این امر به دلیل کیفیت مناطق ویلایی است. اگر به دنبال ویلاها و زمین های با قیمت پایین تر هستید می توانید این مناطق را نیز در نظر داشته باشید.

خرید ویلا اطراف تهران
شهرک ویلایی در شهریار

جمع بندی

در این بخش کوشیدیم شما را بصورت حدودی با مناطق ییلاقی و ویلایی اطراف تهران و نزدیک به آن آشنا نماییم. مناطق معرفی شده، مناطق نسبتا مطرح و مشخصی هستند. مناطق دیگری نیز وجود دارند که نمی توان به آنها منطقه ویلایی گفت چرا که تعداد ویلاها و ساخت و ساز ویلا در آن مناطق بسیار محدود است. شاید شما بگویید در محدوده جاده ساوه هم منطقه ویلایی وجود دارد! ما هم نظیر شما را تایید می کنیم اما هدف ما معرفی مناطق اصلی و برند است.

پاسخ به رایج ترین سوالات در مورد خرید ویلا در اطراف تهران

در ادامه می کوشیم سوالات و نکاتی که در بخش اول این مطلب ارائه شده را مجددا مطرح و این بار هر یک از مناطق را از این منظر مورد بررسی قرار دهیم. بدین شکل شما می توانید با اطلاعات ارائه شده سطح قیمت مناطق مختلف و کیفیت ویلاها و آب و هوای مناطق را به طور دقیق تر بررسی نمایید. با گروه مشاورین و مهندسین ویلا رز همراه باشید.

اقلیم آب و هوایی مناطق مختلف

شاید جالب باشد بدانید که تهران هر دو اقلیم کوهستانی و سرد و همینطور گرم را در کنار خود داراست. شمال تهران و مناطق شمالی به دلیل قرار گیری در رشته کوه البرز عموما آب و هوای سرد کوهستانی دارند و مناطق غربی و جنوبی به دلیل قرار گرفتن در دشت، آب و هوای گرم دارند. این که کدام یک از اقلیم های آب و هوایی را برای خرید ویلا ی شخصی تان انتخاب نمایید، کاملا بسته به طبع شما دارد که به سرما علاقه مند هستید یا اینکه آب و هوای گرم را می پسندید. ما فقط می توانیم اقلیم مناطق را به شما معرفی نماییم و این شما هستید که باید تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. در جدول زیر می توانید اقلیم آب و هوایی مناطق ویلایی اطراف تهران را مشاهده نمایید:

نام منطقهاقلیم آب و هوابهترین زمان استفاده از استخر روباز
لواسان (و مناطق اطراف)سرد و کوهستانیتیر و مرداد
کردان (و مناطق اطراف)سرد و کوهستانیتیر و مرداد
دماوند (و مناطق اطراف)سرد و کوهستانیتیر و مرداد
تهراندشت (و مناطق اطراف)گرم و تا حدودی سرد در زمستان به دلیل نزدیکی به البرزخرداد تا مهر
شهریار (و مناطق اطراف)گرمخرداد تا مهر

 

خرید ویلا اطراف تهران
برف در منطقه دماوند

سطح قیمت زمین و ویلا در مناطق مختلف اطراف تهران

پس از اینکه بصورت واقعی با وضعیت آب و هوای مناطق مختلف ویلایی آشنا شدید، در ادامه قصد داریم بصورت حدودی شما را با محدوده قیمت مناطق آشنا نماییم. اما از آنجایی که نمی توان قیمت گذاری دقیقی برای زمین و ویلا در مناطق مختلف انجام داد. از طرف دیگر در هر منطقه قیمت زمین می تواند تغییر کند. یعنی قسمت هایی وجود دارند که قیمت بالاتر دارند و قسمت هایی وجود دارند که ارزان تر هستند. عوامل مختلفی از جمله دسترسی به آب، وضعیت امنیت، دسترسی به جاده و خیابان اصلی، نزدیکی به بافت روستایی، وضعیت شهرک و ویلاهای اطراف، وضعیت فضای سبز و …. همه در قیمت زمین و ویلا در هر منطقه اثر گذار هستند. بنابراین ما بجای اینکه قیمت را به شما بدهیم، سعی می کنیم به شما محدوده قیمت ارائه نماییم. طیف قیمت از گران به ارزان. در جدول زیر می توانید از محدود های قیمتی را مشاهده نمایید:

نام منطقهمحدوده قیمت زمین و ویلا در منطقه
لواسان (و مناطق اطراف)گران
کردان (و مناطق اطراف)گران
دماوند (و مناطق اطراف)متوسط تا گران
تهراندشت (و مناطق اطراف)متوسط تا گران
شهریار (و مناطق اطراف)ارزان تا متوسط

 

خرید ویلا اطراف تهران
ویلا در لواسان

وضعیت سند زمین و ویلا

یکی از سوالات بسیار مهم در هنگام معامله زمین و ویلا وضعیت سندی آن است. اینکه سند تکبرگ است یا قولنامه ای! این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت ویلا داشته باشد. به طور حتم زمین ها و ویلاهایی که سند تک برگ دارند، نسبت به ویلاهای مشابه در همان منطقه که سند قولنامه ای دارند، قیمت بالاتری خواهند داشت. اما اگر شما هم کمی در مورد زمین و ویلا در مناطق اطراف تهراتن جستجو کرده باشید، به طور حتم می دانید که عمدتا وضعیت سند در مناطق ویلایی به صورت قولنامه ای است و سند تکبرگ کمتر یافت می شود. البته منطقه ای مانند لواسان که ماهیت شهری دارد از این قضیه مستثنی است و در این منطقه عمده زمین ها و ویلاها دارای سند تکبرگ هستند.

منظور از سند قولنامه ای این است که زمین یا ویلایی که شما می خرید، بخشی از یک زمین بزرگ تر است. زمین اصلی یا زمین مادر باید دارای سند تکبرگ یا منگوله دار باشد (لطفا در هنگام استعلام و خرید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید) که این زمین مادر به زمین های کوچکتر تفکیک شده اند. حال زمین های کوچکتر با بهره گیری از سند مادر بصورت قولنامه ای مورد معامله واقع می شوند. اگر از فروشنده مطمئن و خوشنام اقدام به تهیه زمین یا ویلا با سند قولنامه ای نمایید، به طور معمول مشکلی از نظر مالکیت نخواهید داشت تا زمانی که برای زمین یا ویلای خود سند تکبرگ دریافت نمایید. اما همیشه جوانب احتیاط را رعایت نمایید و با کارشناس در این رابطه مشورت نمایید. در جدول زیر وضعیت مناطق مختلف را از نظر نوع سند مورد بررسی قرار داده ایم.

نام منطقهوضعیت سند
لواسان (و مناطق اطراف)عمدتا تکبرگ یا منگوله دار (دفترچه ای)
کردان (و مناطق اطراف)هم تکبرگ و هم قولنامه ای
دماوند (و مناطق اطراف)هم تکبرگ و هم قولنامه ای ولی عمدتا قولنامه ای
تهراندشت (و مناطق اطراف)هم تکبرگ و هم قولنامه ای ولی عمدتا قولنامه ای
شهریار (و مناطق اطراف)هم تکبرگ و هم قولنامه ای ولی عمدتا قولنامه ای

 

خرید ویلا اطراف تهران
ویلا در تهراندشت

وضعیت جهاد کشاورزی در منطقه

موضوع مهم دیگر در مورد منطقه ویلایی این است که با توجه به تغییر کاربری صورت گرفته برای زمین، آیا جهاد کشاورزی نسبت به تخریب ویلا یا جلوگیری از ساخت ویلا اقدام می کند یا خیر. البته اگر تغییر کاربری زمین صورت گرفته باشد، یعنی زمین داری سند مسکونی باشد و نه کشاورزی، مشکلی از بابت جهاد کشاروزی وجود ندارد اما از آنجایی که معمولا این اتفاق نمی افتد و زمین ها دارای کاربری کشاورزی هستند، جهاد برای جلوگیری از تغییر بافت منطقه، نسبت به جلوگیری از ساخت ویلا اقدام می نماید. اما در این میان مناطقی هستند که کمتر با جهاد کشاورزی درگیر هستند و مناطقی هستند که درگیری زیادی دارند. به همین دلیل در جدول زیر سعی کرده ایم شما را به صورت ضمنی با وضعیت این مناطق از نظر جهاد کشاورزی آشنا نماییم:

نام منطقهوضعیت درگیری جهاد کشاورزی و ممانعت از ساخت
لواسان (و مناطق اطراف)بسیار کم تنها در زمین های بدون مجوز
کردان (و مناطق اطراف)درگیری متوسط
دماوند (و مناطق اطراف)درگیری بسیار زیاد و ممانعت از ساخت
تهراندشت (و مناطق اطراف)درگیری متوسط رو به پایین
شهریار (و مناطق اطراف)درگیری متوسط بسته به منطقه

 

خرید ویلا اطراف تهران
ویلا در تهراندشت

وضعیت دسترسی به آب در منطقه

منظور از دسترسی به آب، دسترسی به آب مناسب جهت استفاده از آن برای آبیاری محوطه ویلا و همینطور استخر است. بسیاری از مناطق ویلایی و ییلاقی از گذشته زمین کشاورزی و  باغ بوده اند. در این مناطق همانطور که می دانید، آب به صورت ساعتی بین زمین های مختلف توزیع می شده است. شاید جالب باشید که امروزه با از بین رفتن باغ ها و احداث ویلا و شهرک ویلایی، این اتفاق برای ویلاها و شهرک های ویلایی می افتد. یعنی آب به صورت ساعتی در اختیار شماست (مثلا یک ساعت در هفته) و باید با همین آب، هم استخر را پر آب کنید و هم برای آبیاری فضای سبز ویلا برنامه ریزی نمایید.

حال با توجه به این موضوع ما سعی می کنیم برای مناطق مختلف، وضعیت آب را برای این دو کاربرد یعنی استخر و آبیاری فضای سبز مورد بررسی قرار دهیم.

نام منطقهتامین آب فضای سبزتامین آب برای استخر
لواسان (و مناطق اطراف)بدون مشکل خاصتامین آب استخر دشوار است.
کردان (و مناطق اطراف)بدون مشکل خاصتامین آب استخر دشوار است.
دماوند (و مناطق اطراف)بدون مشکل خاصتامین آب استخر دشوار است.
تهراندشت (و مناطق اطراف)بدون مشکل خاصتامین آب بدون هیچ مشکلی
شهریار (و مناطق اطراف)بدون مشکل خاصتامین آب استخر دشوار است.

البته شاید بسیاری از شما با این اطلاعات مخالف باشید و مثلا در منطقه خاصی از کردان مشکل خاصی برای تامین آب استخر نداشته باشید و یا بالعکس. اما اطلاعات ارائه شده بر اساس آمارگیری کلی از مناطق مختلف در اختیار شما قرار داده شده است.

خرید ویلا اطراف تهران
ویلا در منطقه دماوند

فاصله از تهران و نحوه دسترسی

نکته آخر که باید آن را مورد بررسی قرار دهیم و شاید یکی از مهم ترین موضوعات این بخش باشد، فاضله منطقه ویلایی از شهر تهران و همینطور وضعیت دسترسی به آن در ایام خلوت و شلوغ است. معنای مطلق داشتن ویلا در اطراف تهران این است که شما بتوانید دسترسی راحتی به ویلای شخصی خود داشته باشید. چه در ایام شلوغ و چه در ایام خلوت. اگر دسترسی به ویلا به اندازه سفر به شمال باشد، دیگر نمی توان به آن عنوان “باغچه یا ویلا اطراف” تهران را اطلاق کرد! در جدول زیر سعی کرده ایم فاصله زمانی مناطق مختلف را مورد برسی قرار دهیم.

نام منطقهفاصله زمانی از تهران
لواسان (و مناطق اطراف)۱ الی ۱.۵ ساعت در ایام معمولی، در ایام شلوغ تا ۲.۵ ساعت
کردان (و مناطق اطراف)۱ الی ۱.۵ ساعت در ایام معمولی، در ایام شلوغ تا ۲.۵ ساعت
دماوند (و مناطق اطراف)۱.۵ الی ۲ ساعت در ایام معمولی، در ایام شلوغ تا ۳.۵ ساعت
تهراندشت (و مناطق اطراف)۱ الی ۱.۵ ساعت در ایام معمولی، در ایام شلوغ تا ۲.۵ ساعت
شهریار (و مناطق اطراف)۱ الی ۱.۵ ساعت در ایام معمولی، در ایام شلوغ تا ۲.۵ ساعت

 

نتیجه گیری نهایی

در این مطلب تلاش کردیم شما را با مناطق ویلایی اطراف تهران آشنا نماییم. این یک آشنایی مقدماتی است و آشنایی نهایی برای تصمیم گیری در مورد مناطق مختلف و خرید زمین و ویلا، منوط به این است که به این مناطق سر بزنید و وضعیت منطقه را از نزدیک بررسی نمایید.

اما آنچه مشخص است این است که اگر به آب و هوای سرد علاقه مند نیستند، به سراغ مناطقی نظیر دماوند و اطراف آن نباید بروید. بنابراین این اطلاعات به شما در شناخت اولیه مناطق کمک خواهند کرد.

پیشنهاد ما این است که حداقل دو منطقه را پیش از خرید ویلا به طور جدی و حضوری مورد بررسی قرار دهید و با مشاورین مختلف در رابطه با وضعیت منطقه صحبت نمایید با به جمع بندی نهایی برسید.

ما در گروه مشاورین و مهندسین ویلا رز در منطقه تهراندشت و بویژه سرخاب فعالیت می کنیم. بواسطه فعالیت مداوم طی سالهای اخیر، مجموعه بی نظیری از ویلا، باغ و زمین و باغچه در این منطقه در اختیار ما قرار دارد. اگر تصمیم به بازدید منطقه تهراندشت و یا خرید زمین و ویلا در این منطقه را دارید، می توانید با مشاورین خو در ویلا رز در تماس باشید. ما سعی می کنیم منطبق بر سلیقه و بودجه شما، بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید گزینه های مختلف را پیش از خرید بررسی نمایید.

برای حضور در منطقه و بازدید از ویلاها می توانید با ما در تماس باشید:

۰۹۱۲-۶۷۵-۳۱۴۴

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

 

 

گروه مشاورین و مهندسین ویلا رز

مرجع خرید و فروش ویلا، زمین، باغ و باغچه در تهراندشت، سرخاب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه کنار شماییم، تماس بگیرید Back to Top