• Home
  • /
  • وبلاگ
  • /
  • نکات کاربردی در ساخت ویلای کوچک‎
اینستاگرام ویلا رز

نکات کاربردی در ساخت ویلای کوچک‎

نکات کاربردی در ساخت ویلای کوچک‎‎

در طراحی و ساخت انواع ویلا گاهی با ابعاد کوچک و مساحت پایین از یک زمین مواجه خواهید شد که به دلیل متراژ کم ممکن است شما را با محدودیت‌هایی در ابعاد مختلف مواجه کند. گاهی ممکن است کوچک بودن زمین توام با مواردی مانند ناهمواری و یا مشکلاتی در منابع طبیعی باشد که در این صورت باید به همه جوانب ساخت ویلا توجه ویژه گردد. در این موارد طراحی باید به گونه‌ای باشد که بتوان از حداکثر پتانسیل فضای موجود استفاده کرد و با استفاده از ترفندهای مناسب و کاربردی وسعت را به بهترین شکل ممکن کاربردی ساخت.

در طراحی ویلا علاوه بر توجه به اندازه فضای موجود باید به فضای سبز و جذابیت‌های بصری که در آن ایجاد خواهد شد توجه گردد. در ابتدای امر ممکن است ساخت ویلا انواع ویلاهای لوکس و دوبلکس یا تریبلکس را به ذهن متبادر کند اما در تمام دنیا ساخت انواع ویلا با متراژ کوچک و کاربرد روش‌های اصولی از رویکردهای جالب توجه در معماری این ساختمان‌ها تلقی می‌گردد.
عناصر مهم در محوطه‌سازی ویلای کوچک
با توجه به سلیقه افراد و متراژ محوطه ویلا می‌توان از عناصر مختلفی برای زیباسازی آن استفاده کرد. یکی از موارد مهم در طراحی این قسمت ورودی ویلا است. در واقع محوطه باید به نحوی طراحی و زیباسازی شود که به گونه‌ای بهتر جلوه ساختمان را نشان داده و فضای بیهوده‌ای بابت عناصر اضافی در ویلای کوچک اشغال نکند.

در مورد مساحت کم در محوطه ویلاهای کوچک ایجاد فضای سبز باید به نحوی باشد که موجب شلوغی و بهم ریختگی محیط نشود و فضا بزرگتر دیده شود. استفاده از گیاهانی که بسیار حجیم هستند مورد مناسبی برای طراحی فضای سبز در ویلای کوچک نیست.

با توجه به متراژ محوطه می‌توان از طراحی استخر به عنوان یکی از تجهیزات مناسب تفریحی استفاده کرد. در این مورد انواع استخر با متراژ متنوع و طراحی گوناگون وجود دارند که برای هر نوع ویلا با هر متراژی یک انتخاب خوب هستند.

نورپردازی در محوطه ویلا یکی از گزینه‌هایی است که موجب ایجاد زیبایی بیشتر شده و رنگ‌های مناسب و روشن موجب ایجاد فضای آرامش بخش‌تر خواهد شد.
کاربرد ملزوماتی مانند باربیکیو و آلاچیق از دیگر مواردی است که در محوطه سازی باید به آن توجه شود و اگر مساحت موجود اجازه دهد به عنوان تجهیزات کاربردی قابل اجرا هستند.
با احترام

ویلا رز
۰۹۱۲-۶۷۵-۳۱-۴۴
۰۹۱۲-۳۷۷-۱۹-۵۶
۰۹۱۲-۰۴۵-۱۳-۸۰
۰۹۱۲-۴۶۷-۷۸-۵۳

گروه مشاورین و مهندسین ویلا رز

خرید و فروش زمین ، باغچه و باغ ویلا در منطقه تهراندشت (سرخاب، سعیدآباد، اسماعیل آباد و …)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همیشه کنار شماییم، تماس بگیرید Back to Top